Un raport SEO este o „carte de apel” pentru unele agenții. Aceste rapoarte pot fi ornamentate sau fără multe detalii inutile. Fiecare are propriul stil în care prezintă rezultatele.
Companiile inteligente folosesc API-uri pentru a compila rapoarte fără a cheltui multe ore pentru lucrul manual. Unii se bazează pe instrumente automate de raportare SEO. Pentru alte companii, este un exercițiu care necesită o intensitate mare de timp și o valoare considerabilă.
Un raport SEO este punctul de plecare pentru următoarea strategie online.
La sfârșitul zilei, raportul SEO poate fi un instrument prin care poți obține informații și să creezi campanii puternice de căutare organică.
Mulți spun că „predarea este cea mai bună metodă de a învăța”.
Adesea, ne gândim la acest lucru ca la un client livrabil sau la o așteptare lunară de a-ți potoli șeful, dar un raport SEO oferă posibilitatea să analizezi datele tale.
Este un instrument pentru a vă îmbunătăți cunoștințele existente de marketing digital. Poate acoperi totul, de la trafic organic, crearea de legături externe și interne, social media și multe altele.
Ce este un raport SEO?
Pentru cei care intră în domeniu, un raport SEO este un nume comun dat oricărui tip de document menit să informeze privitorul despre starea SEO a unui website.
Poate fi construit de instrumente, de oameni sau de o combinație a ambelor.
Majoritatea agențiilor SEO oferă clienților lor un raport SEO lunar. Uneori, însă, este mai mult o bifare a căsuței decât un efort valoros. Este un lucru de a exporta date din Google Analytics și a software-ului de urmărire a clasamentului.
Este o altă întrebare despre ce ar trebui să fie exportat. Nu are nici o valoare crearea unui raport SEO, dacă datele nu vă pot ajuta să răspundeți la următoarele întrebări:
- Ce îmi spun datele despre vizitatorii noștri?
- Ce direcție ar trebui să iau pe baza datelor?
- De ce se întâmplă „X”?
- Ce afirmații și teorii dubioase putem corecta?
- La ce campanii ar trebui să renunțăm și cum pot schimba direcția în bine?
- Ce date pot folosi pentru a recupera înapoi investiția SEO?
Pentru unii, acest raport pentru clienți este un element fundamental în relația lor anterioară cu o agenție SEO. Dar, ce facem cu raportul atunci când nu am mai avut o relație anterioară?
Un raport SEO arată mai frumos atunci când agenția sa ocupat din start cu partea de dezvoltare web. În acest caz, raportul trebuie să arate decent. Când clientul are deja un website, un raport SEO este posibil numai după un audit SEO.
Filozofia pentru elaborarea rapoartelor trebuie să conțină la bază datele calitative. Desigur că, trebuie incluse și alte elemente cum sunt clasamentul, traficul și datele de conversie. În linii mari, raportul trebuie să vizeze elementele pe care se bazează afacerea dvs.
Clasamentele nu sunt principalul KPI
KPI-urile sunt indicatorii de performață. Pentru un raport SEO bine elaborat, clasamentul nu este singurul și principalul indicator de acest gen. Obiectivele strategiei SEO pot schimba importanța acestor indicatori.
Sunt unul dintre numeroasele elemente SEO care nu mai trăiesc și nu mor prin clasamentele de cuvinte cheie. Nu veți vedea că urmăresc exhaustiv cuvintele cheie înainte de a vă concentra pe alți indicatori de performanță (cum ar fi trafic, conversii, timp pe pagină, rata de respingere și venituri).
Deși rapoartele de clasificare SEO sunt tradiționale, clasamentele sunt o valoare imperfectă.
Așteptați-vă fluxul în clasamentul motorului de căutare. Cuvintele cheie care se execută de obicei pentru o afacere pot apărea mai scăzute în rezultate în orice zi.
Este important ca un raport să nu surprindă o imagine de clasament (cum ar fi un raport lunar). Dacă un cuvânt cheie este scăzut în ziua în care compilați raportul, dar este ridicat în alte zile, veți primi un semnal defect.
În schimb, ar trebui să vă asigurați să reflectați poziția medie. Aceasta reprezintă vizibilitatea organică într-un mod clar și digerabil.
Interpretați informațiile pe grupe de interes
Este important să grupați cuvintele cheie în pagini de destinație adecvate. În loc să vă gândiți la fiecare cuvânt cheie pe cont propriu, vizați un punctaj de vizibilitate organică pentru o pagină.
Acest lucru permite identificarea cuvintelor cheie țintă și cuvintelor cheie non-țintă care reprezintă traficul către website. Identificați paginile pe care lucrați și mediați rândurile pentru toate cuvintele cheie care conduc trafic organic.
Diferite instrumente oferă diferiți indicatori.
Diferite instrumente SEO oferă scoruri de vizibilitate, folosind propria formulă preferată. Mai mult decât medii, uneori se calculează date despre trafic și impresii.
Aceste date vă pot spune cât de performant este website-ul dvs. sau oricare din paginile importante. Învățați din acest raport și examinați fiecare cuvânt cheie doar după cum este necesar.
Urmați numerele
Clasamentele pot ajuta la definirea intenției de trafic, dar traficul calificat este cel mai important din orice raport Google Analytics. Până la urmă, este motivul pentru care suntem cu toții atât de concentrați pe studierea factorilor de clasare Google.
Căutăm să atragem trafic care face ceva – o achiziție, conștientizarea unei mărci, să întrebăm despre un serviciu, să citim conținut.
Cheia pentru primirea traficului organic calificat începe prin înțelegerea dorințelor și nevoilor celor mai buni vizitatori. Fiecare întrebare făcută în motoarele de căutare reprezintă o nevoie a unui utilizator.
Datele website-ului dvs. dezvăluie care este această nevoie și vă oferă posibilitatea de a actualiza website-ul dvs. în consecință. Din acest motiv, o ofertă de servicii SEO nu poate garanta rezultate imediate. Este o cursă pe termen lung.
Dacă aveți un website cu pagini tematice corespunzător, este important să vedeți creșterea organică. Ratele de click ridicate și angajarea indică două lucruri – sunteți pe calea cea bună cu vizitatorii dvs. și ați convins Google că meritați traficul.
Folosirea grupărilor de cuvinte cheie despre care am discutat anterior ajută la conturarea unei imagini și mai clare. Un raport SEO bun ar trebui să vă permită să vedeți acest lucru și să vă ajute să luați în considerare nevoia de a îmbunătăți pagina sau de a trece la o altă agenție SEO.
În mod alternativ, dacă rapoartele dvs. nu prezintă succes pe pagina web, ar trebui să raporteze motivele și să sugereze eforturile care trebuie făcute. Eforturile SEO implică o colaborare strânsă între agenția SEO și clienții acesteia.
Timpul dvs. este prea important să-l pierdeți pe un raport
Până acum ceva ani, rapoartele SEO necesitau foarte mult timp. Printre acțiunile principale în elaborarea unui raport SEO puteau fi regăsite următoarele:
- copierea și lipirea de celule;
- personalizarea graficelor;
- rularea unor formule;
- înfrumusețarea unor foi de clacul.
Dacă adunai timpul necesar acestor operațiuni, obțineai un rezultat lunar nu prea fantastic. Multă lumea a ajuns la concluzia – foarte relevantă de altfel – că, clienții plăteau și obțineau o „maimuță la raport”.
Din fericire, lucrurile nu mai stau în așa fel. Tehnologia îmbunătățită a oferit specialiștilor SEO diverse metode, prin care colectarea datelor poate fi accelerată.
API-urile de la Google Analytics și Search Console se pot conecta la Google Data Studio sau Google Sheets (cu un plugin precum Supermetrics). Nu mai avem o scuză pentru a fi maimuță de raport.
În schimb, putem folosi acest timp suplimentar cu înțelepciune. Putem folosi acest timp disponibil pentru a găsi poveștile din date. Putem folosi acest timp pentru a oferi informații acționabile extrase din date.
În ceea ce ne privește, nu este nevoie de o versiune duplicată a ceva ce poate fi exportat cu ușurință dintr-un instrument de analiză. Întreprinderile au nevoie de talentele noastre și de cercetare pentru creșterea profitului.
Țineți cont de acest lucru pe măsură ce redactați rapoarte SEO pentru clienți sau chiar pentru șeful dvs. Cu siguranță, vă va solicita serviciile pentru o perioadă mai îndelungată în timp ce vă continuați călătoria SEO împreună, dacă un raport este convingător.
Concluzie
În acest articol am discutat despre importanța unui raport și despre raportarea calității în special. Am atins punctele de interes atât din perspectiva unui client, cât și punctul de vedere al unei agenții SEO.
Ce facem dacă un client are propria sa cerere de metrică? Adaptăm raportul la nevoile clientului.
Un beneficiu al rapoartelor bazate pe API este că nu trebuie să petreci mult timp pentru a trage de date. În esență, acestea rapoarte pot fi generate în mod automat. Puteți utiliza timpul rămas pentru a înțelege cu adevărat ce se întâmplă cu un website-ul analizat.
Nu există nici o limită la cantitatea de personalizare pe care o puteți face modelului de raport. Puteți să utilizați Excel sau Google Sheets pentru proiectarea raportului dvs.
Atâta timp cât datele sunt relevante și informațiile sunt utile, sunteți pe cale să creați cele mai bune rapoarte SEO pe care le puteți furniza. Puteți dezvolta un șablon propriu de raportare. Este nevoie de un pic de lucru inițial, dar e rentabil pe termen lung.
Dacă doriți să aflați informații utile despre website-ul dvs. puteți solicita un audit SEO accesând datele nostre de contact. Nu uitați că acesta nu este decât primul pas pentru obiectivele dvs. de optimizare SEO.